puuhkaopetus


TUNTIKUVAUKSET

BURLESKITANSSI 55 min
Burleskitanssi on tanssillista liikuntaa joka ammentaa burleskin historian liikekielestä. Kabaree- ja vaudeville-traditioista periytyvä burleski yhdistää kieli poskessa ja pilke silmäkulmassa tanssia slapstick-komediaan. Burleskitanssitunneilla hikoillaan, sheikataan, pidetään hauskaa ja saadaan samalla tiukkuutta keskivartalokorsettiin ja iloa olemukseen. Tuntiin sisältyy yleensä pieni lihaskunto-osio sekä palauttavat venyttelyt. Tunnille suositellaan vaatteita joissa on helppo liikkua ja hahmottaa kehon suuntia; tanssia voi korollisissa kengissä, pehmeissä tossuissa tai paljain jaloin.
Syyskaudella  treenataan maanantaisin alkeisjatkolla Ansa Ikonin kanssa sekä tiistaisin alkeistasolla sekä jatkotunnilla Tinker Bellin ohjauksessa. 

 

BURLESKI  55 min
Glamouria arkeen! Kabaree- ja vaudeville-traditioista periytyvä burleski yhdistää pilke silmäkulmassa tanssia teatraalisuuteen ja komediaan. Burleskitunnilla perehdytään burleskitanssia syvemmälle "teaseen" (kiusoitteluun) ja tarinnankerrontaan. Tunneilla tehdään erilaisia tekniikka- ja tanssiharjoituksia sekä ilmaisu- ja rekvisiittatreenejä, ja kokeillaan muun muassa tasseleita. Kauden aikana tullaan harjoittelemaan yhteistä burleskinumeroa. Toisin kuin esiintyvillä ryhmillämme, tämä kurssi ei sinänsä johda lavaesiintymiseen, mutta halukkailla on mahdollisuus päästä esittämään kauden aikana harjoiteltu numero studion joulu- tai kevätnäytöksessä.
Taso on avoin. Tunnit pidetään torstaisin ja ne ohjaa TurrrboCherry.

 

BURLESQUE JAM 55 min
Burlesque Jam on studiomme uusin tanssillinen liikuntatunti, joka yhdistää burleskin ja kabareemaailman sulokasta ja veikeää liikehdintää helpoksi ja hauskaksi kokonaisuudeksi, joka takuulla nostattaa hien pintaan ja hymyn huulille. Teemme liikkeet ja sarjat suoraan musiikkiin pysähtymättä, eli syke pysyy korkealla koko tunnin ajan! Tämä on juuri sinulle, joka haluat tehokkaan tunnin ilman monimutkaisia koreografioita, mutta samalla oppia burleskin liikkeet ja burleskin elekieli. Sopii kaikenlaisille liikkujille, etkä tarvitse tanssikokemusta entuudeltaan voidaksesi osallistua tälle tunnille! Mukaasi tarvitset vesipullon ja liikkumiseen sopivat vaatteet. Tällä tunnilla ei käytetä korkokenkiä. Osa tunnista saatetaan teettää lattiatasossa. 
Kevätkaudella 2020 erillistä Burlesque Jam-tuntia ei ole, mutta burleskitanssin alkeistason tunti pidetään jam-tyylisenä tuntina!
 

BARRE MOVE 50 min

BarreMove on liikuntakonsepti Ruotsista jota treenataan myös Yhdysvalloissa, mutta toistaiseksi vielä vain muutamassa paikassa Suomessa! Barre Move yhdistää baletin tekniikkaa toiminnalliseen liikuntaan – treenaamme kehoa kokonaisvaltaisesti sekä kaikissa suunnissa. Barre Move hakee myös inspiraatiota joogan liikkeistä. Barre Moven avulla parannetaan ryhtiä ja liikkuvuutta, vahvistetaan kehoa ja saadaan napakampi keskivartalo. Myös nilkkojen liikkuvuus ja vahvuus paranevat tällä tunnilla. Tunnilla tehdään tanssiliikkeitä, muttei pitkiä koreografiasarjoja. Tunnilla käytetään usein tankoa apuvälineenä.
Barre Move-tunnin ohjaa lisensoitu Barre Move-ohjaaja Ulrika Bachér.

 

SEASONAL YOGA 60 min
Seasonal Yogan perusajatus on, että olemme osa luontoa ja luonnon ja vuodenaikojen muutoksilla on vaikutusta meihin ja joogaharjoitukseemme. Tunnilla työskennellään asanoiden, hengitysharjoitusten ja meditaation parissa. Vuodenaikojen vaihtelut vaikuttavat myös joogaharjoitukseen: talvella teemme hitaampaa Yin-painotteisempaa harjoitusta, kesällä puolestaan voimakkaampaa ja dynaamisempaa Yang-tyyppistä Vinyasa Flow-harjoitusta. Kaikkien vuodenaikojen harjoituksessa yhdistyvät kuitenkin nämä kummatkin puolet. Jos olet raskaana, keskustele tunnille osallistumisesta ensin opettajan kanssa. Tunnin ohjaa joogaohjaaja Ruska Schönberg.

 

MORNING VINYASA YOGA (in English) 60min
The style is easy going to wake our bodies and energise them for the day and what’s coming in the week. We will start the class with Kumbhaka Pranayama (breathing and retention) to improve our oxygenation and concentration power. Then we will do some smooth stretching to finish waking up, jump into a flowy repetitive sequence (Vinyasa) to get our energy up and a few asanas to strengthen our core, hamstrings and glutes. Let’s combat sitting for hours! We finish our class with our beloved Savasana (relaxation) and the intention to have a great day ahead. You don't need to have any previous experience in yoga to join the class.
The class is held by yoga teacher Ale Sánchez Soto.

 

ILMAJOOGA AERIAL YOGA (in English) 60min
Ilmajooga on joogaharjoitus jossa työskennellään katosta riippuvan silkkikankaan kanssa. Ilmajooga kehittää kehonhallintaa ja venyvyyttä sekä vahvistaa tehokkaasti keskivartalon lihaksia. Kankaan kanssa pystyt saavuttamaan myös haastavammat liikkeet, joita ei ilman kangasta saisi harjoiteltua. Ilmajoogan avulla saat selän ja rintakehän venytettyä auki, sekä lisättyä jäykälle hartiaseudulle lisää liikkuvuutta. Käytännön infoa: Kaikki korut ja sormukset pitää riisua ennen tuntia, jotta kangas ei vaurioidu. Tule tunnille vaatetuksessa jossa ei ole vetoketjuja tai muita teräviä metalliosia, ja huolehdi ettei hiuksissa ole pinnejä tai hiuspompuloissa metalliosia. Pesethän myös jalat ennen tunnin alkua.
Tunti sopii vasta-alkajille. Keskustelethan ensin opettajan kanssa osallistumisedsta, jos olet raskaana.
// During an Aerial Yoga class you will work with silks hanging from the ceiling. Aerial Yoga helps strengthen your core muscles and develops coordination and control as well as mobility. Aerial Yoga practice is good for stretching out the back, as well as for opening up the chest- and shoulder area. The silk also helps and supports you to try more advanced movements​.
Practical info: Remove al jewelry before class. Wear clothing without zippers or any metal parts. Fasten long hair in a ponytail, remove any hair pins. Please wash your feet before class.
The class is suitable for beginners. If you are pregnant please discuss participation with the teacher

The class is held by yoga teacher Ale Sánchez Soto.

 

KLASSINEN PILATES 60 min
Pilates on kehonhallintatekniikka joka vahvistaa selkärangan sekä keskivartalon syviä lihaksia, opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein ja syventää hengitystä. Pilates on dynaaminen treeni joka auttaa parantamaan tietoisuutta omasta kehosta ja jonka hyödyn huomaa niin muissa urheilulaijeissa kuin arkielämässäkin. Klassisessa pilateksessa teemme alkuperäisen liikesarjan liikkeet samassa järjestyksessä, samoilla siirtymillä ja saman rytmin mukaan, kuin Joseph Pilates ne alunperin suunnitteli.
Tunti ei sovi raskaana oleville. Tunnin ohjaa pilatesohjaaja Ulrika Bachér.

 

LAITEPILATES: MVE-TUOLI 60 min
Pilateslaitteet ovat olennainen osa pilates-menetelmää.  Mve-tuoli on Peak Pilates-valmistajan modernimpi versio Joseph Pilateksen klassiessa wunda -tuolista. Laitteella on jousivastus. Tuolilla harjoittelu on haastavaa, mutta palkitsevaa! Kehität voimaa, notekutta ja tasapainoa, sekä autat korjaamaan kehosi epätasapainot.  Tuolitunnilla treenataan pienryhmässä; tunnille otetaan max. 5 hlö.
Laitepilatestunnit pidetään kevätkaudella maanantaisin klo.17:00-18:00.Tunnin ohjaa pilatesohjaaja Ulrika Bachér.