puuhkaopetus


TUNTIKUVAUKSET

BURLESKITANSSI 60 min
Burleskitanssi on tanssillista liikuntaa joka ammentaa burleskin historian liikekielestä. Kabaree- ja vaudeville-traditioista periytyvä burleski yhdistää kieli poskessa ja pilke silmäkulmassa tanssia slapstick-komediaan. Burleskitanssitunneilla hikoillaan, sheikataan, pidetään hauskaa ja saadaan samalla tiukkuutta keskivartalokorsettiin ja iloa olemukseen. Tuntiin sisältyy yleensä pieni lihaskunto-osio sekä palauttavat venyttelyt. Tunnille suositellaan vaatteita joissa on helppo liikkua ja hahmottaa kehon suuntia; tanssia voi korollisissa kengissä, pehmeissä tossuissa tai paljain jaloin.
Kevätkaudella 2018 treenataan maanantaisin alkeistasolla Gigi Pralinen ja Molly Moonstonen kanssa sekä tiistaisin jatkotunnilla Tinker Bellin ohjauksessa. 

 

BURLESKI  60 min
Glamouria arkeen! Kabaree- ja vaudeville-traditioista periytyvä burleski yhdistää pilke silmäkulmassa tanssia teatraalisuuteen ja komediaan. Burleskitunnilla perehdytään burleskitanssia syvemmälle "teaseen" (kiusoitteluun) ja tarinnankerrontaan. Tunneilla tehdään erilaisia tekniikka- ja tanssiharjoituksia sekä ilmaisu- ja rekvisiittatreenejä, ja kokeillaan muun muassa tasseleita. Kauden aikana tullaan harjoittelemaan yhteistä burleskinumeroa. Toisin kuin esiintyvillä ryhmillämme, tämä kurssi ei sinänsä johda lavaesiintymiseen, mutta halukkailla on mahdollisuus päästä esittämään kauden aikana harjoiteltu numero studion joulunäytöksessä.
Taso on avoin. Tunnit pidetään torstaisin ja ne ohjaa TurrrboCherry.

 

BARRE MOVE 50 min

BarreMove on liikuntakonsepti Ruotsista jota treenataan myös Yhdysvalloissa, mutta toistaiseksi vielä vain muutamassa paikassa Suomessa! Barre Move yhdistää baletin tekniikkaa toiminnalliseen liikuntaan – treenaamme kehoa kokonaisvaltaisesti sekä kaikissa suunnissa. Barre Move hakee myös inspiraatiota joogan liikkeistä. Barre Moven avulla parannetaan ryhtiä ja liikkuvuutta, vahvistetaan kehoa ja saadaan napakampi keskivartalo. Erityisesti nilkkojen liikkuvuus ja vahvuus paranevat tällä tunnilla. Tunnilla tehdään tanssiliikkeitä, muttei pitkiä koreografiasarjoja. Treeni tehdään nimen mukaisesti käyttäen tankoa apuvälineenä. Barre Move-tunnin ohjaa Ulrika.

 

GOGO-DANCE 30 min Keväällä 2018 Treenitiistaissa 9.1.-20.2.!
Iloinen ja menevä tanssillinen liikuntatunti jossa saat varmasti hien pintaan ja hymyn huulille veikeiden ja vauhdikkaiden go-go-liikkeiden tahdittamana. Go-go on 1960-luvulta peräisin oleva "kaikkien klubitanssien esiäiti". Tunnilla tehdään helppoja, hauskoja ja reipastahtisia sarjoja 1950- ja -60-lukujen surfin, garage rockin, tyttöpopin ja electro swingin tahtiin. Tältä burleskin railakkaammalta pikkusisarelta saat varmasti lisäpotkua treeniin ja tanssiin! Pilke silmäkulmassa ja suu naurussa ovat ihastuttavat lisämausteet tunnille. Helposti yhdistettävä Work It!-tunnin kanssa. Alkutalvesta tunnin ohjaa Ruska.


WORK IT! 30 min Keväällä 2018 Treenitiistaissa 9.1.-20.2.!
Hauska lihaskuntopainotteinen tunti, jossa otetaan vaikutteita sekä kabareen maailmasta, että burleskin ja pin-upin poseerauksista. Helposti yhdistettävä Shimmy'n'Shake-tunnin kanssa. Alkutalvesta tunnin ohjaa Ruska.


SYNKJUMPPA 60 min Keväällä 2018 Treenitiistaissa 27.2.-10.4.!
Synkjumppa, gootti-bic, punkrock-a-go-go! 
Lopultakin jumppatunti kadun varjoisalla puolella viihtyville! Tunti sisältää perus-jumppatunnin elementit: lämmittelyn, helpon tanssillisen sykkeenkohotusosion, lihaskuntoa, venyttelyä. Jos sinulla on kaksi vasenta jalkaa muista raajoista nyt puhumattakaan, ei huolta, voit silti tulla heilumaan, ei meillä lasketa. Musiikit ovat tietenkin olennainen osa tätä kokemusta, ja soittolistoille luvataan esimerkiksi Sistersiä, Rosetta Stonea, Nine Inch Nailsia, Paradise Lostia, Covenantia sun muuta. Come as you are, ja jos synkän persoonallisuutesi ilmentymä viihtyy mustissa, niin tule mustissa! Tunnin ohjaa Ruska.

 

SHOWGIRL CIRCUIT 50 min Keväällä 2018 Treentitiistaissa 17.4.-5.6.!
Circuit-treeniä showgirl-tyyliin! Kiertoharjoittelu tarkoittaa treeniä, jossa tehdään peräkkäin sarjoja useammasta eri liikkeestä hyvin lyhyillä lepotauoilla (tyypillisesti 10-45 sek.), jonka jälkeen kierros toistetaan 2-3 kertaa. Kiertoharjoittelu on paikkaharjoittelua huomattavasti tehokkaampi tapa polttaa rasvaa ja meidän tyylillämme tehtynä se on sitäpaitsi paljon hauskempaa – saat treenattua koko kropan kerralla, kasvatat sekä lihaksia, että hapenottokykyä, ja viilaat pilkkuunsa pin-up-poseerauksia ja burleskimuuveja mahtavan musiikin tahtiin. Luonnollisesti tuntiin sisältyvät myös perusteelliset lämmittelyt sekä palauttavat venyttelyt. Tästä ei treeni parane!

 

SEASONAL YOGA 60 min
Seasonal Yogan perusajatus on, että olemme osa luontoa ja luonnon ja vuodenaikojen muutoksilla on vaikutusta meihin ja joogaharjoitukseemme. Tunnilla työskennellään asanoiden, hengitysharjoitusten ja meditaation parissa. Vuodenaikojen vaihtelut vaikuttavat myös joogaharjoitukseen: talvella teemme hitaampaa Yin-painotteisempaa harjoitusta, kesällä puolestaan voimakkaampaa ja dynaamisempaa Yang-tyyppistä Vinyasa Flow-harjoitusta. Kaikkien vuodenaikojen harjoituksessa yhdistyvät kuitenkin nämä kummatkin puolet. Jos olet raskaana, keskustele tunnille osallistumisesta ensin opettajan kanssa. Tunnin ohjaa joogaohjaaja Ruska Schönberg.


KLASSINEN PILATES 60 min
Pilates on kehonhallintatekniikka joka vahvistaa selkärangan sekä keskivartalon syviä lihaksia, opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein ja syventää hengitystä. Pilates on dynaaminen treeni joka auttaa parantamaan tietoisuutta omasta kehosta ja jonka hyödyn huomaa niin muissa urheilulaijeissa kuin arkielämässäkin. Klassisessa pilateksessa teemme alkuperäisen liikesarjan liikkeet samassa järjestyksessä, samoilla siirtymillä ja saman rytmin mukaan, kuin Joseph Pilates ne alunperin suunnitteli.
Tunti ei sovi raskaana oleville. Tunnin ohjaa pilatesohjaaja Ulrika Bachér.


PILATES INTRO 75 min
Klassisen mattopilateksen tutustumistunti.