kehnohuoltoV3

 

Klassinen pilates

“The Pilates Method teaches you to be in control of your body and not at its mercy.” -Joseph Pilates


Pilates on kehonhallintamenetelmä, joka vahvistaa vartaloasi ja ja kehosi syviä lihaksia, parantaa liikkuvuutta,  ja kehittää hyvän ryhdin ja keskivartalotuen. Pilates on systeemi jonka hyödyn huomaa niin eri urheilulajeissa tanssista salitreeniin kuin arkipäiväisessä elämässäkin, esim. kun nostat ja kannat lasta. Pilates on dynaaminen treeni jossa liikkeet virtaavat toisiinsa. Klassisessa pilateksessa liikkeet tehdään Joseph Pilateksen alkuperäisen järjestyksen mukaan samoilla siirtymillä ja rytmeillä kuin hän ne suunnitteli. Pilates liikkeet ovat monitasoisia; liikesarjasta löytää jatkuvasti uusia haasteita ja ahaa-elämyksiä sitä mukaan, kun kehittyy ja osaa hallita kehon sisäisiä suhteita osaa paremmin. Pilatekseen ei tylsisty!
Studiolla pidetään toistaiseksi perustason tunteja, mutta mukaan voi tulla vaikka olisi treenanut pilatesta pidemmänkin ajan. Liikkeisiin annetaan vaihtoehtoja oman suoritustason mukaan. Järjestämme aina tietyin väliajoin myös pilateksen intro-kursseja.
Joseph Pilateksen sanoin “You will feel better in ten sessions, look better in twenty sessions, and have a completely new body in thirty sessions."

Elokuussa (2.-23.8). pidämme neljän viikon mittaisen Pilates-intro kurssin! Voit osallistua kurssille kokonaisuutena, tai tulla yksittäisille tunneille.
 


Seasonal Yoga / vuodenaikajooga

Jooga parantaa stressinsietokykyä ja keskittymistä sekä kehittää yhtäaikaisesti voimaa, notkeutta ja liikkuvuutta. Jooga on Intiassa tuhansien vuosien aikana kehittynyt mielen- ja kehonhallintakeino, josta länsimaissa tunnetaan parhaiten fyysinen eli asanaharjoitus. Asanoiden lisäksi joogatunneilla tehdään myös pranayamaa eli hengitysharjoituksia sekä meditatiivisia rentoutumisharjoituksia kuten yoga nidraa. Vuodenaikajoogaan yhdistyy perinteisen kiinalaisen lääketieteen elementti- ja meridiaaniajattelu sekä ajatus siitä, että ympäröivän luonnon kiertokulku vaikuttaa myös meihin ihmisiin ja siten joogaharjoituskin muuttuu vuodenaikojen myötä, kesällä energisemmäksi, talvisin sisäänpäinkääntyneemmäksi. Seasonal Yoga on Vinyasa Krama Flow-joogaa, eli liikkeet sidotaan flow-tyylillä toisiinsa sarjoiksi, ja asanoista ja siirtymistä tarjotaan eri vaihtoehtoja harjoittajan lähtötason mukaan. Joogatunnille voi tulla, vaikka olisi kuinka jäykkä ja kankea eikä olisi eläissään kokeillut joogaamista; myös pidempään jooganneet ovat lämpimästi tervetulleita! Seasonal Yoga on Suomessa verraten tuore joogatyyli, jota opetetaan pääkaupunkiseudulla vain muutamalla joogastudiolla. 

Aamuaurinko jooga! 7.-10-8 joogaamme joka aamupäivä klo.10:00-11:00! 

Yoga Nidra

Yoga Nidra tarkoittaa "joogaunta" eli eräänlaista tietoista unennäköä, jossa keho lepää mutta mieli pysyy virkeänä ja valveilla. Ohjatussa jooganidra-meditaatiossa rentoudutaan maaten; puolen tunnin loppuillan jooganidran voi yhdistää joogatuntiin tai nauttia erillisenä kokemuksena! Ikivanhan intialaisen rentoutumistekniikan sanotaan virkistävän mieltä ja kehoa niin, että tunnin jooganidra vastaisi jopa neljän tunnin yöunta – tule kokeilemaan itse jooganidran hämmästyttävä vaikutus!
 

Venyttely

Venyttelyssä tehdään niin lyhyempiä venytyksiä kuin pitkiä syvävenyttelyharjoituksia jotka notkeuttavat kehoa ja pehmentävät lihaskalvoja. Venyttelyyn voi jäädä suoraan pilateksen jälkeen, tai saapua rentoutumaan päivän päätteeksi.