kehnohuoltoV3

Studio Shangri-La'ssa voit treenata erilaisilla kehonhuoltotunneilla. Tunneilla voi käydä, vaikkei harrastaisi burleskia tai tanssia. Meille ovat kaikki tervetulleita!

Klassinen pilates

“The Pilates Method teaches you to be in control of your body and not at its mercy.” -Joseph Pilates

Pilates, Contrology, on kehonhallintamenetelmä, joka vahvistaa vartaloasi ja kehosi syviä lihaksia, parantaa liikkuvuutta,  ja kehittää hyvän ryhdin ja keskivartalotuen. Pilates on systeemi jonka hyödyn huomaa niin eri urheilulajeissa tanssista salitreeniin kuin arkipäiväisessä elämässäkin, esim. kun nostat ja kannat lasta. Pilates on dynaaminen treeni jossa liikkeet virtaavat toisiinsa. Klassisessa pilateksessa liikkeet tehdään Joseph Pilateksen alkuperäisen järjestyksen mukaan samoilla siirtymillä ja rytmeillä kuin hän ne suunnitteli. Pilates liikkeet ovat monitasoisia; liikesarjasta löytää jatkuvasti uusia haasteita ja ahaa-elämyksiä sitä mukaan, kun kehittyy ja osaa hahmottaa ja hallita kehon sisäisiä suhteita paremmin. Pilatekseen ei tylsisty!
Studiolla pidetään toistaiseksi perustason tunteja pienryhmässä, mutta mukaan voi tulla vaikka olisi treenanut pilatesta pidemmänkin ajan. Liikkeisiin annetaan vaihtoehtoja oman suoritustason mukaan. Järjestämme aina tietyin väliajoin myös pilateksen intro-kursseja.

Joseph Pilateksen sanoin “You will feel better in ten sessions, look better in twenty sessions, and have a completely new body in thirty sessions."
Tule kokeilemaan ja huomaamaan, miten paljon voit saada omasta kehostasi irti!

Viikkotuntien lisäksi voit myös treenata pilatesta yksityistunneilla.

Klassinen pilates torstaisin klo 19:30-20:30 
 

Laitepilates: Mve tuoli

Pilateslaitteet ovat olennainen osa pilates-menetelmää.  Mve-tuoli on Peak Pilates-valmistajan modernimpi versio Joseph Pilateksen klassiesta wunda-tuolista. Laitteessa on jousivastus. Tuolilla harjoittelu on haastavaa, mutta palkitsevaa, ja hauskaa! Kehität voimaa, notkeutta ja tasapainoa, sekä autat korjaamaan kehosi epätasapainotilat. Tuolitunnilla treenataan pienryhmässä; tunnille otetaan max. 5 hlöä.

Studiolla löytyy myös yksilöharjoitusta varten Spine corrector, sekä half barrel-puolitynnyrit.


Laitepilatestunnit tuolilla maanantaisin klo 17:00-18:00.

 


Seasonal Yoga / Vuodenaikajooga

Jooga parantaa stressinsietokykyä ja keskittymistä sekä kehittää yhtäaikaisesti voimaa, notkeutta ja liikkuvuutta. Jooga on Intiassa tuhansien vuosien aikana kehittynyt mielen- ja kehonhallintakeino, josta länsimaissa tunnetaan parhaiten fyysinen eli asanaharjoitus. Asanoiden lisäksi joogatunneilla tehdään myös pranayamaa eli hengitysharjoituksia sekä meditatiivisia rentoutumisharjoituksia kuten yoga nidraa. Vuodenaikajoogaan yhdistyy perinteisen kiinalaisen lääketieteen elementti- ja meridiaaniajattelu sekä ajatus siitä, että ympäröivän luonnon kiertokulku vaikuttaa myös meihin ihmisiin ja siten joogaharjoituskin muuttuu vuodenaikojen myötä, kesällä energisemmäksi, talvisin sisäänpäinkääntyneemmäksi. Seasonal Yoga on Vinyasa Krama Flow-joogaa, eli liikkeet sidotaan flow-tyylillä toisiinsa sarjoiksi, ja asanoista ja siirtymistä tarjotaan eri vaihtoehtoja harjoittajan lähtötason mukaan. Joogatunnille voi tulla, vaikka olisi kuinka jäykkä ja kankea eikä olisi eläessään kokeillut joogaamista; myös pidempään jooganneet ovat lämpimästi tervetulleita! Seasonal Yoga on Suomessa verraten tuore joogatyyli, jota opetetaan pääkaupunkiseudulla vain muutamalla joogastudiolla.

Seasonal Yoga tiistaisin 19:30-20:30.

 


Ilmajooga – Aerial Yoga
Studio Shangri-La'ssa voi treenata myös ilmajoogaa Alessandra Sanchez-Soton ohjauksella! Opetus on englanniksi.
Syksyllä 2021 & Tammikuussa 2022 ilmajoogaohjaaja Katariina Tuomiluoma tuuraa Alessanran tunnit. Opetus pidetään tarvittaessa englanniksi.
IIlmajooga on joogaharjoitus jossa työskennellään katosta riippuvan silkkikankaan kanssa. Ilmajooga kehittää kehonhallintaa ja venyvyyttä sekä vahvistaa tehokkaasti keskivartalon lihaksia. Kankaan kanssa pystyt saavuttamaan myös haastavammat liikkeet, joita ei ilman kangasta saisi harjoiteltua. Ilmajoogan avulla saat selän ja rintakehän venytettyä auki, sekä lisättyä jäykälle hartiaseudulle lisää liikkuvuutta.

Treenaamme pienryhmässä mikä takaa turvallisen ja tarkkaan ohjauksen tunnilla; imajoogapaikkoja on 6kpl.

Kerro opettajlle, mikäli olet raskaana tai sinulla on jokin terveydellinen rajoite, niin hän voi opastaa sinut turvalliseen variaatioon. Poista kaikki näkyvät korut ennen tuntia. Pukeudu pitkähihaisiin ja -lahkeisiin vaatteisiin, jossa ei ole vetoketjua tai teräviä, metallisia osia. Laita hiukset ponnarille yksinkertaisella hiuslenkillä, jossa ei ole teräviä metallisia osia. Ota pinnit pois​​. pesethän myös jalat ennen tunnin alkua. Vältä raskaan aterian syömistä 2h ennne tunnin alkua.
Jos et ole varma sopiiko ilmajooga sinulle ota yhteyttä – vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin.

In English: During an Aerial Yoga class you will work with silks hanging from the ceiling. Aerial Yoga helps strengthen your core muscles and develops coordination and control as well as mobility. Aerial Yoga practice is good for stretching out the back, as well as open up the chest- and shoulder area. The silk also helps and supports you to try more advanced movements.

The class is held in English. 
No previous knowledge of yoga is needed. Please remove all jewelry, in order for them not to scratch the fabric, and wash your feet before class; also avoid sharp metal parts in clothing such as zippers, and please remove hairpins. Please wear a top with sleeves. Avoid having a heavy meal 2 hrs before class. Please feel free to contact us, if you have any questions regarding the practice of aerial yoga and weather it could be suitable for you.


Ilmajooga maanantaisin klo 19:05-20:05. Aerial Yoga on Mondays 18:10-19:10.

 

Ashtanga Practice – Astangajooga
Alkusyksystä 2022 pääset perusteellisesti tutustumaan Astangajoogaan niin fyysisellä kuin myös filosofisella tasolla Yiouli Spanouden ohjauksella. Kuuden viikon kurssilla opit yksityiskohtaisesti astanga-menetelmän aurinkotervehdykset, seisomasarjan asanat (asennot), sekä tutustumme hengitystekniikkoihin ja lihaslukkoihin. Kurssi sopii vasta-alkajille iästä ja kunnosta huolimatta; aiempaa kokemusta joogasta et tarvitse. Kurssin opetuskieli on englanti.

ENG: Following a teaching method that honours the tradition of Ashtanga Yoga, this six-week foundations course during autumn 2022 aims to guide you through the foundational asanas (postures) of the Primary series of Ashtanga Yoga (Yoga Chikitsa), as well as breath and body locks, developing a clear view of what Ashtanga Yoga is. This class is aimed for beginners; no previous previous experience in Yoga or Ashtanga Yoga is required.

 The class is suitable for anyone regardless of age, gender, physical condition  – the only requirement is a willingness to learn:
Astangajoogan alkeiskurssi: Introducing the Ashtanga Method Part 1 with Yiouli Spanoude starting 10.9.2022

Opetuskieli englanti / The class is taught in English.
MORE INFORMATION ABOUT THE FOUNDATION COURSE / LUE LISÄÄ ALKEISKURSSISTA


Barre Move
BarreMove on liikuntakonsepti Ruotsista joka yhdistää inspiraatiota baletin tekniikasta toiminnalliseen liikuntaan – treenaamme kehoa kokonaisvaltaisesti sekä kaikissa suunnissa. Barre Move hakee myös inspiraatiota joogan liikkeistä sekä pilateksen ajattelusta. Barre Moven avulla parannetaan ryhtiä ja liikkuvuutta, vahvistetaan kehoa ja saadaan napakampi keskivartalo. Myös nilkkojen liikkuvuus ja vahvuus paranevat tällä tunnilla. Tunnilla tehdään tanssiliikkeitä, muttei pitkiä koreografiasarjoja. Tunnilla käytetään välillä tankoa apuvälineenä. Voit tulla tunnille paljain jaloin, tai halutessasi pehmeissä baletin harjoitustossuissa.
Barre Move-tunnin ohjaa lisensoitu Barre Move-ohjaaja Ulrika Bachér.

Barre Move torstaisin klo 17:30-18:20
 

 

ONLINE-Jooga
Studio Shangri-La'n syyskauteen 2020 kuuluu myös virtuaaliopetus, eikä ainoastaan burleskin saralla, vaan myös kehonhuollon, sillä striimaamme torstaisin Seaosnal Yoga-tuntia verkossa! Joogatunnit striimataan suljetussa Facebook-ryhmässä (osallistuminen vaatii Facebook-tilin; olemme kokeneet tämän toistaiseksi toimivimmaksi ratkaisuksi etä-opetukseen). Tunnit jäävät katsottavaksi ryhmään jakson loppuun saakka, ei siis haittaa, vaikkei livestriimin ajankohta sinulle sopisikaan, voit tehdä tunnit ehtiessäsi. Muut kehonhuoltohetket ilmestyvät ryhmään iloisina yllätyksinä! Yhden joogatunnin kesto on 60 min. Muiden kehonhuoltohetkien pituus vaihtelee.

Ryhmään liitytään aina neljäksi viikoksi kerrallaan. Lue lisää: Kehonhuolto Online

Online Seasonal Yoga -tunnit öydät studion Kehonhuolto Online videotallenne ryhmästä Facebookista.
 

ONLINE: voima- ja liikkuvuustreenit
Online-treeniryhmässämme pidämme myös eripituisia viikottaisia voima- & liikkuvuustreenejä. Treenit tehdään välillä intervallitreeneinä, välillä flow-sarjoina, tai liikepareina eri seteissä. Apuvälineenä saatetaan käyttää vastuskuminauhoja, sekä käsipainoja (tai vastaavia, kotona helposti löytyviä vaihtoehtoja).

Online Voima & liikkuvuustunnit löydät studion Kehonhuolto Online videotallenne-ryhmästä Facebookista.